Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014

Επίσκεψη στον "Κήπο της Λουκίας".

Την Πέμπτη 20/11 οι μαθητές της Έκτης τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν τον "Κήπο της Λουκίας", ένα ιδιόκτητο κτήμα στην περιοχή του Βουτάκου, προκειμένου να πάρουν μέρος σε διάφορες δραστηριότητες που έχουν σχέση με τη γη και τις αγροκαλλιέργειες. Η επίσκεψη αποτελεί συνέχεια μίας προηγούμενης που είχαμε κάνει τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου όταν το κτήμα ήταν ακόμα υπό διαμόρφωση. Η πρόσφατη μετάβασή μας έγινε στα πλαίσια δύο προγραμμάτων που εκπονούνται από τους μαθητές της τάξης: α) Δημιουργία σχολικού λαχανόκηπου και β) Το σχολείο μου, ένα καράβι που ταξιδεύει στο χρόνο. Όπως θα δείτε παρακάτω το κτήμα σε σχέση με την προηγούμενη επίσκεψή μας μεταμορφώθηκε μετά από κοπιαστικές προσπάθειες του ιδιοκτήτη και των συνεργατών του, οι οποίοι μας εξήγησαν με απλό τρόπο πως προέκυψε το αποτέλεσμα που βλέπαμε και μας έδωσαν ιδέες για τον δικό μας λαχανόκηπο.

Αρχικά μαζευτήκαμε στο σύγχρονο αλώνι του  όπου οι άνθρωποι του κτήματος μετά το καλωσόρισμα μας έδωσαν πληροφορίες για την πρόοδο που είχε γίνει σε σχέση με την προηγούμενη επίσκεψή μας.

Η πρώτη δραστηριότητα στην οποία πήραμε μέρος αφορούσε τη σημασία του χώματος και της σύστασής του, στην ανάπτυξη των φυτών. Αφού πρώτα μιλήσαμε για την διαδικασία της κομποστοποίησης, ξεχωρίσαμε τα σκουπίδια από τα τρόφιμα που μόλις είχαμε φάει και συγκεντρώσαμε αυτά που μπορούν να κομποστοποιηθούν σε έναν κάδο. Χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας (όραση, αφή και όσφρηση) μάθαμε να ξεχωρίζουμε το απλό χώμα από το εμπλουτισμένο με κόμποστ.





Αφού παρατηρήσαμε την επίστρωση του εδάφους με άχυρο διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για μία πολύ αποτελεσματική μέθοδο διατήρησης της υγρασίας η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των φυτών.




Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες έτσι ώστε κάθε ομάδα με τη βοήθεια ενός χάρτη να εξερευνήσει τόσο την "αρχιτεκτονική του κτήματος" -όρια, χώρους καλλιέργειας, μέσα και μέθοδο ηλεκτροδότησης και ύδρευσης, στέρνες, πηγάδι, κτίσματα- όσο και τα είδη της καλλιέργειας που επιλέχτηκαν να αναπτυχθούν-ελιές, ροδιές, αμπέλια, συκιές, αμυγδαλιές, φραγκοσυκιές, μουριές, αρωματικά κ.α. Οι μαθητές εκτός από την παρατήρηση κατέγραφαν σε ξεχωριστό φύλλο τα φυτά που αναγνώριζαν και συνέλεγαν δείγματα από τα αρωματικά του κτήματος (δεντρολίβανο, μέντα, δυόσμο, φασκόμηλο, θυμάρι, λεβάντα, μελισσόχορτο και φλισκούνι) για να φτιάξουν το δικό τους φυτολόγιο.

















Πριν αποχωρήσουμε από το κτήμα γευτήκαμε εδέσματα φτιαγμένα από φρέσκα και αγνά υλικά που είχαν ετοιμάσει ειδικά για μας οι οικοδεσπότες και η μητέρα ενός από τους μαθητές μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Λιγνό, ιδιοκτήτη του κτήματος, για την υποδοχή,  την οργάνωση και τον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων. Ευχαριστούμε επίσης τους συνεργάτες του, κ.  Γιαννίση με τη σύζυγό του, τον Θανάση και τον Δημήτρη για την ενημέρωση και τη συνδρομή τους στην πραγματοποίηση των δραστηριοτήτων.
Οι εκπαιδευτικοί: Δεσύλλα Κατερίνα-Θοδωρής Ξανθόπουλος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου