Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011

Δραστηριότητες ολοήμερου. Σεπτέμβρης- Οκτώβρης 2011

Στον ελεύθερο χρόνο που έχουμε μετά τη μελέτη των μαθημάτων συνηθίζουμε συχνά να διαβάζουμε παραμύθια και ιστορίες από βιβλία. Στην πρώτη μας γνωριμία διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο «Η Μίλι, η Μόλι κι ο Αλφ» της Pittar Gill, που πραγματεύεται την αποδοχή ενός καινούριου, διαφορετικού μαθητή στο σχολείο. Αφού συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές μας, φτιάξαμε ένα κολλάζ από ζωγραφιές με τα χέρια των παιδιών και το ονομάσαμε «Τα αποτυπώματά μας».
 
            


Η ανάγνωση στην τάξη συνεχίστηκε τις επόμενες μέρες με τον «Αλαντίν και το μαγικό λυχνάρι», «Το δέντρο που έδινε» του Σελ Σιλβερστάιν και τις ιστορίες «Ο κάμπος με το μοναδικό δέντρο» και «Η λεύκα κι η βερυκοκιά» από το βιβλίο «Τα δέντρα μας» της Θέτης Χορτιάτη. Την ανάγνωση ακολουθούσαν δραστηριότητες όπως συζήτηση και σχολιασμός, ζωγραφική και κολλάζ, ακρόαση μουσικής (π.χ. «Τα δέντρα», Παύλος Παυλίδης).  Προέκυψε ακόμα ένα ομαδικό κολλάζ με τίτλο «Όνειρα στο μαγικό χαλί».





  
Ένα βιβλίο που μας απασχόλησε λίγο περισσότερο ήταν «Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους» του Νικόλαου Ανδρικόπουλου, το οποίο έχει θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας μέσα σε ένα πιο φανταστικό περιβάλλον. Μετά την ανάγνωση σχεδιάσαμε και κόψαμε τους δικούς μας πολύχρωμους ανθρώπους και φτιάξαμε ένα ωραίο κολλάζ. 






Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για τα ζώα στις 4 Οκτώβρη ζωγραφίσαμε ο καθένας το αγαπημένο του ζώο και συζητήσαμε για τη ζωή τους, για την προσφορά τους στον άνθρωπο και πώς ο άνθρωπος συμπεριφέρεται σ’ αυτά. 




Άλλη μια δραστηριότητα δημιουργικής απασχόλησης που άρεσε στους μαθητές ήταν η συγγραφή κόμικς με έτοιμες εικόνες. Έπρεπε να σκεφτούν και να συμπληρώσουν τους διαλόγους και να προσθέσουν χρώμα.
 


Η δασκάλα του Ολοήμερου,
Ζέλκα Ελευθερία

1 σχόλιο:

  1. Υπέροχες οι δημιουργίες σας,μπράβο σε όλους σας!!!
    Δύσκολη η δουλειά στο ολοήμερο, αλλά ταυτόχρονα τόσο δημιουργική.Καλή δύναμη και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή