Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Επίσκεψη στον υγρότοπο της Αλυκής.


  Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης στη Β’ τάξη ασχολούμαστε φέτος και με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Κόκκινη κλωστή δεμένη στον υγρότοπο Αλυκής».
                Με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας για την προστασία των υγρότοπων (6 Φεβρουαρίου) προβάλαμε στην τάξη σχετικές φωτογραφίες με τη χλωρίδα, την πανίδα, αλλά και τη ρύπανση των υγροτόπων, μελετήσαμε το ενημερωτικό έντυπο της WWF για το νησί μας συγκεκριμένα, και με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας για τις αφίσες ενημερωθήκαμε για δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που γίνονται στο δέλτα του ποταμού Έβρου.
               
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου επισκεφτήκαμε τον έναν από τους δυο υγρότοπους της περιοχής μας στον Άγιο Νικόλαο Αλυκής. Κατά τη μετάβασή μας παρατηρήσαμε την περιοχή και τη βλάστηση από ψηλά. Μόλις φτάσαμε, παρατηρήσαμε από κοντά τα φυτά (αλόφυτα, αρμυρίκια), τα πουλιά, το νερό και τους ήχους τριγύρω. Οι μαθητές σχολίασαν τη διαφορά της ποσότητας του νερού μεταξύ χειμώνα και καλοκαιριού. Αρνητική εντύπωση μας έκαναν τα σκουπίδια και η μεγάλη ποσότητα μπάζων που ήταν πεταμένα σε όλο το μήκος της όχθης του υγρότοπου. 

 
             





   Για να οξύνουμε τη φαντασία μας, παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια:
  1. Ο κύκλος της σιωπής: Τα παιδιά σε κύκλο με κλειστά τα μάτια ακούν τους ήχους γύρω τους και μετά λένε ένα-ένα τι ακούσανε.
  2. Παντομίμα: Λέμε ζώα και πουλιά που πιστεύουμε ότι ζουν στον υγρότοπο και τα παριστάνουμε με το σώμα μας.
  3. Γίνομαι ένα με την ομάδα μου: Χωριζόμαστε σε ομάδες των 4 ατόμων και με κλειστά μάτια παριστάνει ο καθένας μία από τις τρεις επιλογές που έχουμε προηγουμένως δείξει: βάτραχος, φλαμίνγκο, καλαμιά. Κερδίζει όποια ομάδα πετύχει ομοιομορφία.
  4. Παντομίμα με αντικείμενο: Βάζουμε ένα πλαστικό μπουκαλάκι στη μέση του κύκλου και ένας ένας το χρησιμοποιεί σε παντομίμα σαν να είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από μπουκάλι. Οι υπόλοιποι πρέπει να μαντέψουν σωστά. 



Στη συνέχεια φορέσαμε γάντια μιας χρήσης και καθαρίσαμε τις όχθες από όσα σκουπίδια μπορούσαμε. Τα περισσότερα ήταν πλαστικά, κομμάτια φελιζόλ, σακούλες, αλλά και πολλά σιδερένια εξαρτήματα συσκευών και σωλήνες. 
 








Αφού τα μεταφέραμε στους κάδους, διαβάσαμε το παραμύθι «Το τραγούδι του ποταμού» της Μάγια Μπάριτς (μετάφραση: Μαρία Μαρτζούκου, εικονογράφηση: Βάσω Ψαράκη, Εκδόσεις Πατάκη).
                Τέλος, μοιράστηκαν στους μαθητές καρτελάκια, όπου έπρεπε να σκεφτούν και να γράψουν στη μία πλευρά έναν ήρωα που θα ήθελαν να πρωταγωνιστεί σε ένα παραμύθι με θέμα τον υγρότοπο και στην άλλη πλευρά έναν ανταγωνιστή/ κακό.


                                                               Η δασκάλα της Β΄ τάξης
                                                                     Ελευθερία Ζέλκα



1 σχόλιο:

  1. Πολυ ωραια δουλεια και πολυ ενεργητικη η συμμετοχη των μαθητων στις περιβαλλοντικες δραστηριοτητες. Το θεμα ειναι, ομως, οτι εμεις οι ιδιοι, οι μεγαλοι, πρεπει ν'αλλαξουμε τροπο συνειδησης, σκεψης και εφαρμογης, πρωτα απ'ολους και υστερα να μας μιμηθουν τα ιδια μας τα παιδια!!! Αλλα, γινεται???? Easier said than done!!!! I wonder!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή