Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014

«Συνταγή για παραμύθια». Εργαστήρι συγγραφής και εικονογράφησης παραμυθιού.


Στο εργαστήρι αυτό – που παρεμβλήθηκε στις δραστηριότητες που απευθυνόταν στους γονείς και μαθητές της Α’ τάξης εξαιτίας της ανεπαρκούς συμμετοχής μαθητών από τις μεγαλύτερες τάξεις -  αρχικά «βάλαμε» όλοι τα ονόματά μας στη μαγική κατσαρόλα με τα συστατικά ενός παραμυθιού.
Αφού γνωριστήκαμε, το κάθε παιδί τράβηξε από μια καρτέλα με ένα στοιχείο. Τα στοιχεία αυτά (τίτλος, συγγραφέας, χρόνος, τόπος, πρωταγωνιστής, σκοπός, ανταγωνιστής, πρόβλημα, συμπαραστάτης, μαγικό αντικείμενο, λύση) έπρεπε να τα τοποθετήσουμε στη σωστή σελίδα του μαγικού βιβλίου: αρχή, μέση ή τέλος.
Μετά την ανακάλυψη της δομής του παραμυθιού, στα παιδιά μοιράστηκαν καρτέλες με διάφορα πρόσωπα, ζώα ή αντικείμενα. Τις εικόνες αυτές τις χωρίσαμε σε τρεις κατηγορίες: πρωταγωνιστές, ανταγωνιστές κι συμπαραστάτες ή μαγικά αντικείμενα, που βοηθούν τον πρωταγωνιστή να ξεπεράσει το πρόβλημα που του δημιουργεί συνήθως ο ανταγωνιστής.
Οι δραστηριότητες αυτές βοήθησαν τα παιδιά και τους γονείς στη συγγραφή των δικών τους ιστοριών από ήρωες που διάλεξαν από τις καρτέλες ή από σύνθεση στοιχείων από τα παιδικά βιβλία που είχαν φέρει. Μετά τη συνεργατική ή ατομική συγγραφή ακολούθησε η εικονογράφηση και παρουσίαση των παραμυθιών σε όλους τους συμμετέχοντες.
 Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του φεστιβάλ βιβλίου που διοργάνωσε ο Σύλλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου και συμμετείχαν μαθητές και γονείς της σχολικής μας κοινότητας. Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Δήμου Πηνελόποι & Ζέλκα Ελευθερία.

Το υλικό του εργαστηρίου. 















 
Οι δημιουργίες των συμμετεχόντων.









 
















https://www.dropbox.com/s/dyrmrunvq33lw3v/%CE%9F%CE%B9%20%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%A4%CE%BF%CF%83%CE%BF%CE%B4%20%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B7.docx
                                       κάντε κλικ στην εικόνα για να διαβάσετε ένα από τα  παραμύθια

Οι συμμετέχοντες.
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου