Τετάρτη, 21 Μαΐου 2014

Η ποδηλάτισσα.

Την πρώτη  εβδομάδα του Μαΐου  ασχοληθήκαμε με το μελοποιημένο ποίημα του Ελύτη «Η ποδηλάτισσα». Τα βήματα που ακολουθήσαμε για την επεξεργασία του ποιήματος ήταν τα ακόλουθα: Βάλαμε τα παιδιά να ακούσουν το ποίημα, ενώ ταυτόχρονα έβλεπαν ζωγραφιές που έκαναν μαθητές από άλλα σχολεία. Μετά το τέλος της ακρόασης διατυπώθηκαν ερωτήσεις όπως: γιατί βρήκε το πανέρι με τα φρούτα, γιατί της έπεσε το δαχτυλίδι, τι μπορεί να συνέβη στην ποδηλάτισσα κ.α. Οι μαθητές έκαναν διάφορες εικασίες σχετικά με το τι μπορεί να της συνέβη. Έτσι, μιλήσαμε για τα ατυχήματα που μπορεί να συμβούν καθώς και για τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε ώστε να μην κινδυνεύουμε. Τα παιδιά δούλεψαν κυρίως ατομικά, αλλά υπήρχαν και μαθητές που μας ζήτησαν να ζωγραφίσουν με κάποιο συμμαθητή τους. Μοιράστηκαν χρωματιστά χαρτιά και κιμωλίες. Όσο ώρα ζωγράφιζαν ακουγόταν το μελοποιημένο ποίημα.

                            


 

Στίχοι:  
Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική:  
Μιχάλης Τρανουδάκης

                                                 Τραγούδι       Αφροδίτη Μάνου 

Το δρόμο πλάι στη θάλασσα
περπάτησα που `κανε κάθε
μέρα η ποδηλάτισσα.

Βρήκα τα φρούτα που `χε
στο πανέρι της, το δαχτυλίδι
που `πεσε απ’ το χέρι της.

Βρήκα το κουδουνάκι και το
σάλι της, τις ρόδες,
το τιμόνι, το πεντάλι της.

Βρήκα τη ζώνη της, βρήκα σε
μιαν άκρη, μια πέτρα διάφανη
που `μοιαζε με δάκρυ.

Τα μάζεψα ένα ένα και τα
κράτησα κι έλεγα πού `ναι
πού `ναι η ποδηλάτισσα.

Την είδα να περνά πάνω
απ’ τα κύματα, την άλλη μέρα
πάνω από τα μνήματα.

Την τρίτη νύχτωσ’ έχασα
τ’ αχνάρια της, στους ουρανούς
άναψαν τα φανάρια της.
 
Οι δασκάλες της Α΄ & Β΄ τάξης
Πηνελόπη Δήμου & Ελευθερία Ζέλκα
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου