Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Ο Ταχυδρόμος.

Η ενασχόλησή μας με το μελοποιημένο ποίημα του Ελύτη "Ο Ταχυδρόμος", μας έδωσε τη δυνατότητα να επεκταθούμε σε γλωσσικές έννοιες όπως: αποστολέας και παραλήπτης. Με αφορμή επίσης το ποίημα εξηγήσαμε στα παιδιά πώς γράφουμε ένα γράμμα και με ποιον τρόπο γράφουμε τα στοιχεία σε έναν φάκελο.
Την απαισιοδοξία που αφήνει σαν αίσθηση το άκουσμα αυτού του ποιήματος τη μετατρέψαμε  σε αισιοδοξία.
Τα παιδιά κατασκεύασαν τους δικούς τους φακέλους με χαρτιά Α4 και τους διακόσμησαν, όπως αυτά επιθυμούσαν. Οι μαθητές της Β΄ τάξης τους χρησιμοποίησαν για την αλληλογραφία που έχουν με συνομήλικούς τους  ενός σχολείου της Κέρκυρας.
Οι μαθητές της Α΄ τάξης έκαναν την πρώτη προσπάθειά τους για την παραγωγή γραπτού λόγου  με επικοινωνιακό χαρακτήρα γράφοντας  γράμμα σε ένα  αγαπημένο τους πρόσωπο.


                                                                          Στίχοι:  
Οδυσσέας Ελύτης

Κάθε πρωί όπου ξυπνώ
τρέχω στην πόρτα και κοιτώ
Τρίτη, Κυριακή, Δευτέρα
κι άλλη μια χαμένη μέρα
πάνε κι έρχονται όλη μέρα
τα βαπόρια και τα τραίνα

Ταχυδρόμε ανάθεμά σε
μόνο εμένα δεν θυμάσαι
πιάνει ο κόσμος περιστέρια
κι εγώ μένω μ’ άδεια χέρια

Ίσως νά `ναι και σταλμένο
σ’ άνθρωπο του φεγγαριού
ή και παραπεταμένο
σε μιαν άκρη τ’ ουρανού

Γράμμα τέτοιο δεν λαβαίνεις
άδικα μη περιμένεις
δεν σου το `χουνε γραμμένο
κι αν σου το `χουν πάει αλλού
Άλλος μένει εκεί που μένεις
και το δίνουν αυτουνού
















Οι δασκάλες της Α΄ & Β΄ τάξης
Πηνελόπη Δήμου & Ελευθερία Ζέλκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου